Detail van de filter
[Leerlingen - Consulteren - Leerlingenlijst - Eigen filters - Overzicht]

Hier kunt u zelf een eigen filter definiëren.

Met de knop kunt u een nieuwe filter toevoegen.
Met de knop kunt u de filter bewaren.
Met de knop kunt u de filter bewaren en tegelijk uitvoeren.
Met de knop kunt u de filter uitvoeren.
Met de knop  kunt u terugkeren naar de lijst met filters.

U duidt eerst aan voor welke leerlingen de filter van toepassing is: enkel de leerlingen van de school/vestiging waar u ingelogd bent, of alle leerlingen waarop u rechten hebt.

Daarna kunt u een filter instellen waarbij de opgevraagde leerlingen aan 1, 2, 3 of 4 voorwaarden moeten voldoen.
Het ingeven van de verschillende voorwaarden gebeurt telkens op dezelfde manier:

Als u nog een bijkomende voorwaarde wilt ingeven, stipt u "EN" of "OF" aan:

Een EN heeft altijd voorrang op een OF, tenzij er haakjes staan.
Een voorbeeld om dit te verduidelijken:
    A = alle leerlingen van Torhout;
    B = alle leerlingen van Roeselare;
    C = alle leerlingen van het vrouwelijk geslacht.
Je kunt de voorwaarden op verschillende manieren ingeven:
- A of B en C: alle leerlingen van Torhout of alle vrouwelijke leerlingen van Roeselare (EN heeft immers voorrang op OF)
==> is dus hetzelfde als A of (B en C);
- (A of B) en C: alle leerlingen van Torhout of van Roeselare die van het vrouwelijk geslacht zijn.

U hebt de mogelijkheid om twee sorteringen op te geven (bvb. op klas en op naam). Selecteer hiertoe het gewenste sorteerveld uit de aangeboden lijst en vink aan of u de sortering in oplopende (A-Z,1-9999) of aflopende (Z-A, 9999-1) volgorde wil.

De omschrijving dient enkel ingevuld te worden indien u de filter wenst op te slaan. Probeer een omschrijving te bedenken die de lading zo goed mogelijk dekt.

Onderaan kunt u nog aanduiden of ook andere gebruikers deze filter mogen gebruiken. Is dit het geval, dan vinkt u het bijhorende vakje aan. Alle gebruikers van de scholengroep krijgen dan deze filter te zien wanneer ze voor 'Eigen Filters...' kiezen.