RL2 - Melding

Boven  Vorige  Volgende

Een melding van een dienstonderbreking kan op 2 manieren in de wachtrij geplaatst worden.

Een eerste mogelijkheid is via het overzicht van de berichten per personeelslid. U vinkt daar RL2 dienstonderbreking aan.

 

Er verschijnt een venster waar u een dienstonderbreking die gemeld kan worden kunt selecteren.

 

 

 

 

Wanneer een dienstonderbreking status reeds verstuurd met RL2 heeft, dan kan deze niet meer verstuurd worden, en dus ook niet meer geselecteerd worden uit het lijstje.

Het systeem gaat er van uit dat wanneer een zending gedownload wordt naar uw pc, het ook effectief verstuurd is. Het kan natuurlijk zijn dat er iets misgelopen is, of dat u het bestandje niet meer terugvind. Om dan een dienstonderbreking met status reeds verstuurd toch nog te kunnen versturen, gaat u als volgt tewerk:

 

In het overzicht van de dienstonderbrekingen van het personeelslid in kwestie, selecteert u de dienstonderbreking, u klikt onderaan op wijzigen en vinkt Reeds verstuurd met RL2 uit en klikt u op opslaan. Nu wordt de status op niet verstuurd gezet en kunt u de dienstonderbreking terug melden.

 

 

 

 

Het is ook zo dat niet elke dienstonderbreking met een RL2 moet verstuurd worden!! Hier tegen worden af en toe nog wat fouten gemaakt! Wanneer u op het scherm van de dienstonderbrekingen een onderbreking selecteert, zijn de knoppen melden, annuleren,aanvullen pas actief wanneer het gaat om een onderbreking van type RL2.

 

Onder het menu: Documenten Afdrukwizards Dienstonderbrekingen Soorten onderbrekingen kunt u een lijst afdrukken met alle dienstonderbrekingen en met welke RL (1 of 2) ze moeten gemeld worden! Het is misschien handig om dit af te drukken en naast u te leggen wanneer u dienstonderbrekingen aanmaakt/verstuurd.